Nedsatt medlemsavgift

I specialfall kan medlem beviljas nedsatt medlemsavgift. Man ska ha varit arbetslös eller permitterad (d.v.s. utan inkomster från huvudsyssla) i minst 3 månader för att vara berättigad till att ansöka om nedsättning. Om man är familjeledig eller utför sin värnplikt kan man också ansöka om nedsättning.

Ansökan om nedsatt medlemsavgift skall skickas under samma kalenderår som ansökan gäller. Ansökan riktas till Styrelsen och skickas till kansli@diff.fi.
Till ansökan bifogas en kopia på beslut från arbetslöshetskassan IAET eller FPA. TE-byråns utdrag från hemsidan är inte tillräcklig.

Kriterierna för nedsatt medlemsavgift för ordinarie medlemmar är: Den som inte får lön under ett helt kvartal p.g.a.

  • arbetslöshet eller permittering beviljas efter 3 månaders arbetslöshet/permitering, kan ansökas för 6 månader per gång IAET intyg krävs
  • familjeledigt (vårdledigt, föräldraledigt, moderskapsledigt) kräver FPA intyg
  • sjukdom (kräver FPA intyg)
  • studier (kräver studieintyg)
  • värnplikt
  • därmed jämförbar orsak

 

Alarm

skickas till medlemmar med nedsatt medlemsavgift i form av e-post påminnelse för att förmånen med den nedsatta medlemsavgiften tar slut. Medlemmar som får detta alarm e-post bes uppdatera sin status så fort som möjligt efter att alarmet mottagits. Fortsatt nedsatt avgift skall ansökas med bilagor som bekräftar behovet av den nedsatta avgiften. Uppdateras inte nedsatt avgift med en ny ansökan utgår vi från att medlemsavgiften återgår till det normala och skickar en tilläggsfaktura med normal avgift.

Ansökan om fortsatt nedsatt avgift med bilagor kan skickas till kansli@diff.fi

Nyheter

01/07/2018

Novia vill höra Ditt företags åsikt

03/07/2018

DIFF söker studerandeansvarig

18/06/2018

Hög tid att åtgärda de utmaningar som konkurrensklausulerna medför

28/06/2018

Om Ledarskap: Hårt arbete, personlig inställning och rättvisa

28/06/2018

Dyningarna efter kiky har jämnat ut sig – men några fick det sämre

12/06/2018

Utbildning lönar sig, fortfarande